Serbest bölgelerde faaliyette bulunmak için Ticaret Bakanlığı Yurtdışı Yatırım ve Hizmetler Genel Müdürlüğünden faaliyet ruhsatı alınması gerekmektedir. Faaliyet ruhsatı almak üzere;
Serbest Bölgede kurulacak firmanın, ana sözleşmesi, Ticaret Bakanlığı Yurtdışı Yatırım ve Hizmetler Genel Müdürlüğü 98 / 4 genelgesindeki hususlara göre hazırlanır. Hazırlanan ana sözleşme, doldurulmuş olan Faaliyet Ruhsatı Müracaat Formu ve ilgili evraklar ile birlikte Ticaret Bakanlığı Yurtdışı Yatırım ve Hizmetler Genel Müdürlüğüne gönderilir. Uygunluk yazısının gelmesine müteakip Devlet Kurumlarına ve Bölge İşleticilerine karşı yapılaması gereken yükümlülükler tamamlanıp Serbest Bölgede faaliyet gerçekleştirilebilir.
I . ETAP |
RUHSATIN ALINMASI İÇİN GEREKLİ BROSEDÜR |
II . ETAP |
RUHSATIN KABULÜNE MÜTAKİP YAPILMASI GEREKENLER |
III . ETAP |
SERBEST BÖLGEDE TİCARİ İŞLEMLERE BAŞLAMADAN ÖNCE YAPILACAKLAR |
III. ETAP
Gaziantep Serbest Bölgede resmen şirketin kurulmasına müteakip, ticari hareketin başlaması için yapılması gerekenler;
15- İş yeri sigorta sicil numarasının alınması,
16- Firmanız için personel ataması yapılarak giriş izin belgesinin alınması,
17- Büro malzemelerinin ve demirbaşların yatırım safhasında bölgeye mal girişi olarak getirilmesi,
18- Muhasebe Defterlerinin ( Bölge Müdürlüğümüz ile birlikte Gümrük Müdürlüğünün de onaylayacağı Envanter Defteri dahil ) Bölge Müdürlüğümüze tasdikinin yaptırılması,
19- Serbest Bölge işlemlerinde kullanılacak faturanın bastırılarak Bölge Müdürlüğümüze tasdik ve kaydının yaptırılması,
20- T. Ticaret Sicil Gazetesinde serbest bölge şirketinizin oluşturulduğuna dair yayımlanan nüshasının Bölge Müdürlüğümüze intikal ettirilmesi, ( yayımlanınca )
21- Firma yetkililerine ait imza sirküleri aslının Bölge Müdürlüğümüze gönderilmesi,
22- Faaliyet ruhsatı müracaat formunda firmanızca taahhüt edilen nakdi sermayenin kambiyo mevzuatına uygun bir şekilde bölgemizdeki banka şubesine transferinin gerçekleştirilmesi,
Yatırımcı kullanıcılar, faaliyet ruhsatını aldıktan sonra, Bölge Müdürlüğüne müracaat ederek, hazırlatmış oldukları inşaat projelerini uygulamak üzere "İnşaat Ruhsatı" alırlar. İnşaat çalışmalarını bitirdikten sonra "İskan Ruhsat" larını alarak ticari faaliyetlerine başlarlar.
Faaliyet ruhsatı alması uygun görülmeyenlere ise, faaliyet ruhsatı için ödedikleri müracaat ücretleri iade edilir.
Yurt dışında yerleşik kişi ve kuruluşlar da kendi ülkelerindeki ticaret sicil kayıtlarını ibraz etmek zorundadırlar. Ancak, yurt dışında yerleşik kişilerin serbest bölgeleri adres göstererek serbest bölgede faaliyet göstermesi halinde Yabancı Sermaye Mevzuatına göre izin almaları, ticaret sicil kayıtlarını yaptırmaları ve bu ticaret sicil kaydı ile müracaatta bulunmaları gerekmektedir.
Kurulacak şube veya merkez firmada, ticari işlemleri yürütmek için imza yetkisine sahip firma temsilcisi gösterilecekse (şirket müdürü ve dış işler sorumlusu), bu kişinin de imza sirküleri ve firma ortaklarının bu kişinin imza atabilmesi için yetki belgesi gereklidir.